Regulamin witryny

Poniższe zasady zostały ujawnione celem wyjaśnienia poszczególnych obowiązków wszystkich członków społeczności . Zasady te powinny być przestrzegane przez wszystkich, aby zapewnić, iż nasza witryna działa sprawnie i zapewnia zabawę oraz produktywne doświadczenia dla wszystkich członków naszej społeczności i odwiedzających.

  1. Wstęp

    1. W związku z przyjęciem procedury pozyskiwania zgody na stosowanie plików cookies wynikającej z przepisów znowelizowanej ustawy Prawa Telekomunikacyjnego art. 173, która weszła w życie 22 marca 2013 roku zostaliśmy zobligowani do jej wdrożenia. Jako że ma to wpływ na bezpośrednie korzystanie wszystkich forumowiczów z naszego serwisu internetowego, postanowiliśmy wszystkie z tym związane zapisy umieścić w regulaminie. Ponieważ w ostatnim czasie doszło do pewnego rodzaju sporu dotyczącego poprawności pisowni na naszym forum, zostały uściślone ogólne zasady pisania postów wszystkich naszych forumowiczów. #
    2. Regulamin forum internetowego grupy Oscar Sierra.


      Regulamin forum dyskusyjnego grupy Oscar Sierra, zwany dalej Regulaminem, określa zasady korzystania z forum dyskusyjnego oscarsierra.pl, zwanego dalej Forum. Regulamin reguluje sprawy dotyczące Administracji, będącej organizatorem Forum oraz Użytkowników, będących uczestnikami Forum.
      #
    3. Wyrażenia użyte w niniejszym Regulaminie mają następujące znaczenie:


      a. Administracja; osoby zarządzające, organizujące oraz dbające o zawartość Forum czyli Webmaster, Administrator, Moderator. Użytkownik; każda osoba, która dokonuje Rejestracji na Forum.

      b. Grupa; wszyscy Użytkownicy posiadający pozytywnie zweryfikowane Konta na Forum.

      c. Klub, Klubowicze; Użytkownicy Forum i inne osoby spoza Niego, zrzeszone w Oscar Sierra International DX Club, posiadające zweryfikowane i przydzielone przez Administrację znaki wywoławcze OS.

      d. Rejestracja; wypełnienie Formularza Rejestracyjnego, będącego zbiorem danych o Użytkowniku, celem identyfikacji i otrzymania dostępu i możliwości publikowania Wpisów na Forum zwanego dalej Kontem Użytkownika.

      e. Wpisy, Posty; treści zamieszczane przez Użytkowników na Forum.

      f. Blokada Konta Użytkownika; całkowite bądź częściowe, czasowe bądź trwałe odebranie Użytkownikowi możliwości publikacji, bądź logowania się, celem czasowego uniemożliwienia mu dokonywania Wpisów na Forum.

      g. Usunięcie Konta Użytkownika; całkowite i nieodwracalne usunięcie możliwości zalogowania się i możliwości publikacji Wpisów na Forum. h. Upomnienie; metoda, używana przez Administrację, mająca na celu zwrócenie uwagi oraz zdyscyplinowanie Użytkowników niestosujących się do postanowień Regulaminu.

      i. Ostrzeżenie; funkcjonalność Forum polegająca na widocznym w profilu zapisie o ostrzeżeniu Użytkownika przez Administrację w związku z jego nieprawidłowym, łamiącym postanowienia Regulaminu zachowaniem. Pewna ilość Ostrzeżeń może prowadzić do Blokady Konta Użytkownika.
      #
    4. Postanowienia ogólne.

      1.1. Korzystanie z Forum jest bezpłatne. Dostęp do Forum jest otwarty dla każdego użytkownika publicznej sieci Internet, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

      1.2. Forum w nadrzędnej formie i treści służy przede wszystkim wymianie opinii, poglądów i informacji dotyczących głównie sprawom związanym z Pasmem Obywatelskim CB Radio oraz innych pasm przeznaczonych do łączności radiowych nie wymagających żadnych uprawnień. Użytkowników chcących publikować treści związane z pasmami krótkofalarskimi zapraszamy do stosownego działu zawierającego wszelkie informacje o tej tematyce.

      1.3. Forum nie jest miejscem do prezentacji swoich poglądów religijnych i politycznych oraz kampanii wyborczej dla żadnej z partii politycznych.

      1.4 Brak obecności forumowicza na forum przez okres 180 dni jest równoznaczne z jego opuszczeniem ( forum ) a tym samym takowy forumowicz zostaje usunięty.
      #
  2. Rejestracja

    1. Rejestracja

      2.1. Podstawowym wymogiem możliwości publikowania Wpisów na Forum jest Rejestracja po uprzednim zaakceptowaniu Regulaminu.
      #
    2. 2.2. Rejestracja przebiega dwuetapowo. Użytkownik wypełnia wszystkie wymagane w Formularzu Rejestracyjnym dane, które następnie są weryfikowane przez Administrację, decydującą o aktywacji Konta i przyznaniu dostępu do poszczególnych części Forum. #
    3. 2.3. Niedostateczne lub nieprawidłowe wypełnienie Formularza Rejestracyjnego będzie skutkowało negatywną weryfikacją podczas tworzenia nowego Konta Użytkownika. Takie Konto nie zostanie aktywowane. #
    4. 2.3.1. Za niedostateczne wypełnienie Formularza Rejestracyjnego uważa się niewypełnienie wszystkich wymaganych pól (oznaczonych symbolem gwiazdki) #
    5. 2.3.2. Za nieprawidłowe wypełnienie formularza Rejestracyjnego uważa się wpisanie danych nieprawdziwych lub nieodpowiadających na zadane pytanie. #
    6. 2.4. Konto nowego Użytkownika pozostaje nieaktywne do czasu jego pozytywnej weryfikacji. #
    7. 2.5. Po uprzednim upomnieniu konto istniejącego Użytkownika może zostać czasowo zablokowane w sposób uniemożliwiający zamieszczane nowych wpisów, na okres 7 dni, jeśli Administracja stwierdzi nieprawidłowe lub niedostateczne wypełnienie Formularza Rejestracyjnego (profilu). #
    8. 2.6. Jeśli w terminie 7 dni profil użytkownika nie będzie uzupełniony możliwość dokonywania wpisów zostanie zablokowana bezterminowo do czasu prawidłowej korekty profilu. #
    9. 2.7. W przypadku, jeśli nowy lub istniejący Użytkownik nie dokona zmian wymaganych do pozytywnej weryfikacji w żądanym terminie, Administracja ma prawo podjąć, bez powiadomienia, działania zmierzające do usunięcia Konta. #
    10. 2.8. Rejestracja i posiadanie kilku Kont, przez tę samą osobę jest zabroniona. Powyższe działania będą traktowane jako zmierzające do zaśmiecania Forum niepożądanymi wpisami. Po wykryciu opisanej sytuacji Administracja rozpocznie, bez powiadomienia, działania zmierzające do usunięcia takich Kont. #
    11. 2.9. Po pozytywnej weryfikacji, Administracja oczekuje od wszystkich nowo zarejestrowanych Użytkowników przywitania się z Grupą. #
  3. Kandydaci do klubu Oscar Sierra


    1. 2.10. Przywitanie jest obowiązkową procedurą dla wszystkich Użytkowników chętnych do otrzymania znaku wywoławczego Klubu Oscar Sierra. W przywitaniu należy napisać kilka słów na swój temat. Do przywitania z Grupą służy odpowiedni wątek na Forum, noszący tytuł; Przywitaj się; .
      #
    2. 2.10.1. Niespełnienie powyższego ppkt. 2.10 skutkuje wstrzymaniem decyzji Administracji w sprawie prośby Użytkownika o nadanie znaku wywoławczego i przyjęcia go do Klubu, do czasu zastosowania się do wymaganych zaleceń. #
    3. 2.11. Niezbędnym wymogiem dla przyszłego klubowicza jest posiadanie przynajmniej jednego aktywnego zestawu radiowego w wersji mobilnej bądź bazowej pracującego w modulacji SSB. . Nie posiadanie takowego sprzętu będzie traktowane jako nie przygotowanie do nadawania i tym samym przyznanie znaku będzie wstrzymane. #
    4. 2.12. Kandydaci ubiegający się o przyznanie znaku klubu Oscar Sierra winni spełnić poniższe wymogi; #
    5. 2.12.1 osoba nie posiadająca jeszcze żadnego znaku ale korzystająca z łączności dx pasma 11m winna przedstawić w swej prośbie o przystąpienie do klubu 3 (trzy) łączności z klubowiczami Oscar Sierra potwierdzone (w założonym przez kandydata Temacie w dziale "Forum Radiowe" / "Kandydaci do otrzymania znaku OS'') przez osoby wskazane z którymi przeprowadzono QSO. #
    6. 2.12.2. osoba posiadająca znak innego klubu pasma 11m , oraz innych pasm amatorskich poza FQ 11m chcąca przystąpić do klubu Oscar Sierra winna wraz z prośbą o przyłączenie do klubu przedstawić foto kopie (karty QSL) lub film na YT lub innym portalu hostingowym minimum 3 (trzech) potwierdzeń przeprowadzonych łączności dx z użyciem swego dotychczasowego znaku pasma 11m lub innych pasm amatorskich. #
    7. 2.12.3. osoba która dopiero rozpoczyna swą działalność na paśmie 11m i nie posiada żadnego znaku ani doświadczenia, ale chce rozwijać swe umiejętności pod znakiem i przy pomocy naszego klubu, przyjęta będzie warunkowo za poparciem innego członka klubu Oscar Sierra, czyli osoby polecającej, która będzie osobą prowadzącą i odpowiedzialną za nowicjusza ( pod prośbą kandydata winna znajdować się notka poparcia osoby polecającej ). #
    8. 2.12.4. w celu potwierdzenia przeprowadzonych QSO kandydata do klubu z Klubowiczami OS, umożliwia się wykorzystanie wpisów we wszystkich aktywnych dziennikach QSO ( Clusterach ) udostępnionych na Stronie domowej forum lub samym forum OS. #
    9. 2.12.5. W każdym z przypadków ubiegania się o znak klubu Oscar Sierra przyjmuje się łączenie wszelkich dopuszczonych w powyższych podpunktach sposobów potwierdzania QSO z klubowiczami lub jako stacja innego klubu prezentowania własnych potwierdzeń na kartach QSL w połączeniu z przeprowadzonymi QSO z klubowiczami OS z wykorzystaniem klubowego Clustera bądź filmów zamieszczonych na YT #
    10. 2.13. Nie spełnienie kryteriów jednego z w/w ppkt 2.12.1, 2.12.2 lub 2.12.3 zamyka drogę do otrzymania znaku klubu Oscar Sierra. #
  4. Usunięcie z kubu

    1. 2.14. Klubowicz Oscar Sierra, który otrzyma w innym klubie nowy znak lub powróci do jednego ze swych starych posiadanych znaków ( otrzymanych przed wstąpieniem do klubu Oscar Sierra ) i na częstotliwościach zacznie owego innego niż Oscar Sierra znaku używać zostaje automatycznie wykreślony z listy członków klubu Oscar Sierra, bez prawa powrotu. #
    2. 2.15. Klubowicz, który na częstotliwościach szkaluje lub obraża dobre imię klubu lub innego klubowicza, lub też dopuszcza się innego negatywnego zachowania godzącego w dobre imię klubu lub jego członków, w wyjątkowych sytuacjach może zostać wykluczony z listy członków klubu na wniosek innego klubowicza Oscar Sierra poparty stosownymi dowodami. #
    3. 2.16 Znak osoby usuniętej z listy klubowiczów zostaje zablokowany i nigdy nikomu nie zostanie ponownie przydzielony ( nawet jeśli właściciel znaku zrezygnował dobrowolnie z członkostwa w klubie na własne żądanie ) #
    4. 2.17. Klub Oscar Sierra nadając znak oczekuje aktywnego użytkowania znaku na FQ i propagowania klubu, co jest sprzeczne z zasadą kolekcjonowania lub zbierania znaków klubowych. #
    5. 2.18.Wszystkie osoby, które proszą o znak w celach kolekcjonerskich otrzymają odpowiedź odmowną. #
  5. Zaproszenia

    1. 2.19. Administracja klubu w odstępstwie od powyższych podpunktów regulaminu dot. przyjmowania nowych członków, zastrzega sobie prawo zapraszania w szeregi naszego klubu osób znanych, szanowanych, i z wielkim doświadczeniem radiowym pasma 11m które nad wyraz sympatyzują z naszym klubem, rekrutacja odbywać się będzie na szczególnych warunkach opisanych poniżej: #
    2. 2.19.1 osoby które przyjęły zaproszenie, zwolnione są z obowiązku przyjmowania znaku klubowego według kolejności, tzn. będą miały do wyboru znak nadawany wg kolejności lub inny zaproponowany przez Administrację, lub sami dokonają wyboru znaku w zakresie do około 100 znaków wzwyż od ostatniego przyznanego; #
    3. 2.19.2 ponieważ zaproszone osoby do klubu wywodzą się z grona aktywnych i znanych w świecie radiowym, zwolnione będą z wnioskowania o przyjęcie do klubu, a tym samym zapisy regulaminu dotyczące ppkt - 2.12.1 nie mają tutaj zastosowania; #
    4. 2.19.3 pozostałe zapisy regulaminu w w/w przypadkach dotyczących osób zaproszonych, są obowiązujące w szczególności ppkt 2.14 który mówi o stosowaniu w eterze tylko i wyłącznie obecnie posiadanego znaku Oscarowego. #
  6. Rezygnacja

    1. 2.20 Osobie rezygnującej z członkostwa w klubie OS, po upływie 72h( 3 doby) od podjęcia decyzji o rezygnacji, zostaje tymczasowo zablokowany znak na liście klubowiczów na okres 2 tygodni. Jest to czas na wycofanie rezygnacji bez ponoszenia regulaminowych konsekwencji, Po 2 tygodniach od złożenia rezygnacji jego konto zostaje cofnięte do grupy "Forumowicze" na okres 1 miesiąca od złożenia rezygnacji mając jednorazową szansę na powrót pod starym znakiem, po tym okresie osoba zostaje usunięta z listy klubowiczów bez prawa powrotu pod starym znakiem oraz zostaje usunięte konto ( Profil ). #
  7. Polityka prywatności, pliki cookies

    1. Polityka prywatności, pliki cookies (ciasteczka).

      3.1. Podany, podczas Rejestracji, adres e-mail jest wykorzystywany do weryfikacji Konta Użytkownika, wysyłania powiadomień i komunikatów od Administracji oraz w przypadku, gdy Użytkownik zapomni hasła do swojego Konta na Forum i uruchomił procedurę wysłania hasła tymczasowego.
      #
    2. 3.2. Skrypt tego forum wykorzystuje ciasteczka czyli pliki cookie zapisywane na urządzeniu Użytkownika. #
    3. 3.2.1. Pliki te nie zawierają żadnych danych wprowadzonych przez Użytkownika podczas Rejestracji. #
    4. 3.2.2. Pliki służą jedynie celom statystycznym oraz ułatwieniu korzystania z Forum. Dokładny opis, czym są pliki cookie znajduje się na stronie "Ciasteczka" #
    5. 3.3. Administracja dołoży wszelkich starań, aby zabezpieczyć bazę danych Forum przed niepowołanym dostępem. Zastrzega jednak, iż nie może ponosić odpowiedzialności za wszelkie możliwe działania osób trzecich wynikające z ataku hackerskiego mającego na celu pozyskanie lub zmianę tych danych. #
    6. 3.4. Administracja, dołoży wszelkich starań, aby w myśl Ustawy o Ochronie Danych Osobowych, wprowadzone przez Użytkowników, informacje i dane nie zostały przekazane innym podmiotom i osobom trzecim. Z wyłączeniem instytucji i organów ścigania, mających do tego odpowiednie uprawnienia. #
  8. Zasady uczestnictwa w Forum

    1. Zasady uczestnictwa w Forum.

      4.1. Użytkownik zobowiązuje się stosować się do wszelkich zaleceń Administracji, zaraz po ich otrzymaniu.
      #
    2. 4.2. Administracja wymaga od Użytkowników zachowania daleko idących zasad kultury osobistej. Oczekuje również postępowania zgodnie zasadami współżycia społecznego oraz zasadami dobrego wychowania. #
    3. 4.3. Niedopuszczalne jest publikowanie na Forum treści obraźliwych, obscenicznych, wulgarnych, oszczerczych, nienawistnych, zawierających groźby oraz innych treści i materiałów, niezgodnych z prawem polskim i międzynarodowym. Wszelkie tego typu treści będą, niezwłocznie i bez powiadomienia, usuwane przez Administrację włącznie z Kontem autora, a wszelkie dostępne dane mogą zostać przekazane odpowiednim organom ścigania. #
    4. 4.4. Każdy Użytkownik jest zobowiązany do bezzwłocznego powiadomienia Administracji drogą elektroniczną bądź słowną (na kanale klubowym bądź przez system FRN) o niezgodnej z Regulaminem treści opublikowanego Wpisu oraz miejscu jego zamieszczenia. #
    5. 4.5. Użytkownik publikuje na Forum wyłącznie na własną odpowiedzialność. Oznacza to, iż w momencie dokonywania Wpisu posiada wszelkie prawa autorskie lub zgody do publikacji wszystkich treści zawartych w Poście. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte we Wpisach zamieszczanych przez Użytkowników. W przypadku stwierdzenia, iż wyżej wymienione treści zostały opublikowane bez zgody ich autorów, zastrzega sobie prawo do usunięcia takich Wpisów. #
    6. 4.6. Wszelkie materiały zawarte na Forum objęte są ochroną prawa o własności intelektualnej oraz prawem autorskim. Wszelkiego rodzaju kopiowanie oraz rozpowszechnianie, w części lub całości, wyżej wymienionych treści, bez zgody ich autorów, jest zabronione. #
    7. 4.7. Administracja zastrzega, iż treści zawarte na Forum a wykorzystywane przez Użytkownika (za zgodą autorów) w innych miejscach w Internecie, powinny być opatrzone podpisem źródła ich zaczerpnięcia. Czyli przykładowo : ;Materiał zaczerpnięty z forum oscarsierra.pl; #
    8. 4.8. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone na stronach internetowych nienależących do Klubu, do których odnośniki zawarto w tym Forum. #
    9. 4.9. Językiem Forum jest język polski. Administracja wymaga od Użytkowników tworzenia Wpisów zgodnych z zasadami pisowni tegoż języka. #
    10. 4.9.1. Niniejszy wymóg może zostać uchylony przez Administrację, jednak tylko i wyłącznie w pojedynczych i szczególnych przypadkach. Przykładem takiej sytuacji może być osoba, która mieszka, od urodzenia, poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a co za tym idzie, nie otrzymała w tym kierunku odpowiedniej edukacji. #
    11. 4.10. Administracja będzie usuwać treści, które uzna za niedbałe i niezrozumiałe oraz służące tylko zwiększaniu wartości licznika Wpisów. #
    12. 4.11. Autorzy Wpisów niezgodnych z ppkt 4.9 oraz określonych w ppkt. 4.10 otrzymają na początek Ostrzeżenie o wartości 1 a ich Wpisy zostaną moderowane. #
    13. 4.12. Kolejne Wpisy niezgodne z Regulaminem, Użytkowników ignorujących pierwsze Ostrzeżenie będą usuwane bez powiadomienia, a ich autor otrzyma Ostrzeżenie o wartości 2. #
    14. 4.13. System ostrzeżeń pozwala Administracji oraz Moderatorom nadawać wartość pojedynczych ostrzeżeń w skali od 1 do 3, co może skutkować szybkim zablokowaniem konta. #
    15. 4.14. Konto Użytkownika mające Ostrzeżenia o wartości trzy ( 3 ) zostanie zablokowane w sposób uniemożliwiający publikowanie Wpisów na okres 7 dni. #
    16. 4.15. Po odblokowaniu Konta ale w przypadku kolejnych Ostrzeżeń o wartości sześć ( 6 ) Konto Użytkownika zostanie zablokowane w sposób uniemożliwiający zalogowanie się na Forum na okres 7 dni. #
    17. 4.16. Okres blokady może się wydłużyć według uznania Administracji, a Użytkownik zostanie powiadomiony o czasie na jaki zostanie zablokowane jego Konto. #
    18. 4.17. W przypadku powtarzającego się, nagminnego łamania Regulaminu przez Użytkownika, Administracja podejmie kroki związane z usunięciem takiego Konta z Forum. #
    19. 4.18. W przypadku usunięcia Konta, Administracji przysługuje prawo do podjęcia decyzji w sprawie zachowania bądź usunięcia treści zamieszczonych przez usuniętego użytkownika. Wyjątkiem są treści, do których Użytkownik posiada wyłączne prawo do decydowania o sposobie ich udostępniania lub wykorzystania. #
    20. 4.19. Administracja forum dołoży wszelkich starań mających na celu monitorowanie i usuwanie wszelkich treści łamiących Regulamin. Jednak zastrzega, iż nie ma fizycznej możliwości natychmiastowego przeczytania każdego zamieszczonego Wpisu. #
    21. 4.20. Zamieszczanie na forum reklamy własnej działalności gospodarczej bez zezwolenia Administracji jest zabronione, a wszelkie próby ominięcia tego zakazu będą usuwane. #
    22. 4.21. Dozwolone jest zamieszczanie własnych pojedynczych anonsów ogłoszeniowych dotyczących posiadanego sprzętu lub innych znalezionych w sieci anonsów które mogą być pomocne pozostałym użytkownikom forum w nabyciu poszukiwanego sprzętu. #
  9. Postanowienia Końcowe

    1. Postanowienia Końcowe.

      5.1. Rejestrując się na tym forum użytkownik:
      #
    2. 5.1.1. zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu, #
    3. 5.1.2. zgadza się na rejestrowanie przez Administrację Forum danych umożliwiających jego identyfikację, włącznie z adresem IP, w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony przed wyżej wymienionymi treściami oraz identyfikacji autorów takich treści, #
    4. 5.1.3. jest świadomy, iż korzystanie z Forum bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie (ppkt. 3.2.) oznacza, iż Użytkownik akceptuje zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzysta, #
    5. 5.1.4. jest świadomy, iż jeśli nie wyraża zgody na zapisywanie wymienionych w ppkt. 3.2. plików, może w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. #
    6. 5.1.5. przyjmuje do wiadomości, iż Administracja ma prawo do zmiany części lub całości postów, ich przenoszenia, usuwania, lub zamykania wątków w każdej chwili, jeśli zajdzie taka potrzeba, #
    7. 5.1.6. wyraża zgodę na zapisywanie, przetwarzanie i przechowywanie przez Administrację wszelkich wprowadzonych, przez Użytkownika, informacji w bazie danych Forum. #
    8. 5.1.7. akceptuje niniejszy Regulamin i przyjmuje do wiadomości, iż zawartość każdego Wpisu na Forum wyraża, tylko i wyłącznie, opinię i poglądy jego autora. #
    9. 5.2. Wszelkie pytania, opinie i wnioski dotyczące funkcjonowania Forum oraz oświadczenia do Administracji, Użytkownicy mogą kierować na adres poczty elektronicznej Administracji. #
    10. 5.3. Administracja zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu. Przy czym ma obowiązek powiadomić wszystkich Użytkowników o takiej zmianie z wyprzedzeniem, w terminie nie mniejszym niż 7 dni przed wprowadzeniem nowego regulaminu. #
    11. 5.4. Powyższy Regulamin obowiązuje od 15.07.2013. Zalogowanie się do Forum począwszy od tej daty oznacza, iż Użytkownik akceptuje postanowienia nowego Regulaminu. Ostatnia zmiana 16.03.2022. dodano punkt 2.20. #
    12. 5.5. Użytkownik, który nie akceptuje zmiany Regulaminu powinien, skontaktować się z Administracją w celu podjęcia decyzji dotyczącej jego Konta. #